Popularny FPS Microsoftu powoli przechodzi na emeryturę. Priorytetem twórców są nowe projekty

Halo Infinite powoli przestaje być priorytetem dla studia 343 Industries. Twórcy poinformowali, jak zmieni się rozwój gry.

Wydany w październiku ubiegłego roku Sezon 5 będzie ostatnim. W 343 Industries nadal działać będzie zespół odpowiedzialny za aktualizowanie gry, ale będzie to wyglądało inaczej niż dotychczas.

W tym roku rozwój Halo Infinite będzie odbywał się w ramach tzw. Operacji, udostępnianych co 4-6 tygodni. Każda z nich zaoferuje zestaw darmowych nagród do odblokowania przez rozgrywkę.

Pierwsza Operacja ruszy 30 stycznia. Poza nowymi opcjami modyfikacji wyglądu postaci wprowadzi także jedną dodatkową mapę oraz rozbuduje opcje dostępne w Forge, czyli trybie pozwalającym na tworzenie własnych map i wariantów rozgrywki.

Warto dodać, że Forge w Halo Infinite okazało się całkiem popularne i społeczność regularnie dostarcza teraz godną uwagi nową zawartość, zarówno dla multiplayera, jak i samotnych graczy. Nawet spowolnienie oficjalnego rozwoju nie sprawi więc, że fani będą mieli powody do narzekań na brak świeżych wyzwań.

Halo Infinite nie zostanie więc porzucone i przynajmniej w tym roku może liczyć na dalszy, choć wolniejszy rozwój. Ludzie z 343 Industries przyznają jednak, że pracują już nad nowymi projektami i to na nie przeznaczane będą coraz większe zasoby zespołu. Praktycznie pewne jest, że wśród nich znajduje się kolejna odsłona Halo.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku doszło do dużych zwolnień w 343 Industries. Pojawiły się nawet plotki, ze zespół odsunięto od serii, ale zostały one zdementowane. W czerwcu 2023 roku ówczesny szef Xbox Game Studios, Matt Booty, stwierdził, że choć studio będzie dalej rozwijało markę, to możliwe że pomogą mu w tym inni deweloperzy, np. zespoły z przejętej firmy Activision Blizzard. Microsoft nie zamierza jednak im tego narzucać i taka inicjatywa będzie musiała wyjść ze strony pracujących tam ludzi. Wiemy za to, że w produkcji następnego Halo będzie brało udział Certain Affinity, założone w 2006 roku przez byłych pracowników Bungie. To studio współpracowało już wcześniej z 343 Industries przy Halo Infinite, Halo: Combat Evolved Anniversary i Halo: The Master Chief Collection.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2024-01-21 10:22:58